Wednesday, March 10, 2010

Day 1 - Selepas Saka Dibuang

Antara perkara yang saya rasai pada hari pertama saka dibuang:

1. Tidak berasa gementar lagi bila berada di dapur.
Selama ni saya rasa amat gementar dan berdebar2 bila berada di dapur rumah mentua. Rasanya seperti ada mata yang memerhati dari luar tingkap, siling, dinding, etc. Dan bila saka dibuang, tiada lagi perasaan itu. Perasaan 'takut' tu tetap ada (sebab saya memang penakut) tapi debaran2 tu dah takde. Jantung saya berdetak seperti biasa.

2. Dapat menghidu masakan jiran sebelah.
Selama ini saya hanya mendengar ketung ketang jiran sebelah memasak makanan. Tapi kali ini dengan bau sekali. Sebelum ni tidak pernah saya tahu apa yang dimasaknya. Hari itu saya terbau gulai lemak, ikan goreng dan sebagainya.

No comments:

Post a Comment